Co zkontrolovat před nákupem
Napsal: sob 02. bře 2024 0:49:57
Ahoj všichni!
Toto fórum a Facebook je velkou pokladnicí znalostí o Fiatu Freemont. Udělal jsem si malý průzkum na různá témata a vytvořil si seznam činností a otázek, které před koupí auta použiji.
Jsem expert na copy-paste, ne automobilový expert, takže spoléhám na znalosti uživatelů tohoto fóra:
1. baterie - byla vyměněna, je gelová nebo standardní ?
2. funguje vše s rádiem (a Navi - pokud existuje), zejména připojte telefon přes Bluetooth a zavolejte
3. zkontrolujte, zda svítí žárovky v zadním registračním světle - posuňte krytku a zkontrolujte kabely - přechodka 5 dveří může být špatná
4. brzdy - jsou destičky a kotouče původní nebo ne ? kdy byly vyměněny? kolik kilometrů je na nich najeto - mohl bys udělat test - zda se třesou kotouče - zrychlit na cca 100 a normálně brzdit, snížit rychlost - pokud jsou cítit vibrace
5. Vstřikovače nesmí být netěsné, otestujte opravy u mechanika nebo milého člena fóra s vybavením. I když vyměníte poškozené vstřikovače, píst může být spálený a zrychlení bude časem připraveno
6. Turbína by měla být tlakově testována, ale nejdůležitější je, aby nepískala
7. Převodovka nesmí cukat, klouzat , přetahujte ozubená kola nebo vydává kovový zvuk.
8. Vysokotlaké čerpadlo musí být suché, je umístěno na přepážce za motorem, nejlépe viditelné po sejmutí krytu motoru ze spodní strany.
9. Jak často byl měněn olej
10. Jaké brzdy, zda byly vyměněny
11. Stav DPF filtru, byl měněn a kdy
12. Jak často se mění olej v převodovce? (Navíc by bylo dobré, kdyby předchozí uživatel měnil olej v převodovce každých pár desítek kilometrů, a ne každých 180 kilometrů, jak uvádí výrobce.)
Koroze týká především oblasti klik dveří, přední kapoty (purchle) nad světly na ohybu plechu. Kapota je hliníková.
Baterie a její problém je v tom, že se může vybít bez zjevné příčiny, skutečně může způsobit korozi okolí, tedy police, na které je umístěna, ale žádné drama se nekoná.
Jak automat funguje?
Automatická převodovka je zde klasická/hydraulická, většina aut má problémy s náhlými rozjezdy (rozjíždí se dost těžce) a výhrady jsou i ke kultuře práce - může cukat a měnit převody nepříliš plynule. Jediná náprava, se kterou jsme zde přišli, je pravidelná výměna oleje v převodovce každých 60 000 km. Pomáhá to...
Má ta tovární velká navigace nějakou cenu? (z hlediska dostupnosti map )
Na fóru je o tom celé vlákno, včetně pravidelně nahraných map, je třeba trochu číst. Pokud máte aktuální nawi, funguje to dobře.
Toto fórum a Facebook je velkou pokladnicí znalostí o Fiatu Freemont. Udělal jsem si malý průzkum na různá témata a vytvořil si seznam činností a otázek, které před koupí auta použiji.
Jsem expert na copy-paste, ne automobilový expert, takže spoléhám na znalosti uživatelů tohoto fóra:
1. baterie - byla vyměněna, je gelová nebo standardní ?
2. funguje vše s rádiem (a Navi - pokud existuje), zejména připojte telefon přes Bluetooth a zavolejte
3. zkontrolujte, zda svítí žárovky v zadním registračním světle - posuňte krytku a zkontrolujte kabely - přechodka 5 dveří může být špatná
4. brzdy - jsou destičky a kotouče původní nebo ne ? kdy byly vyměněny? kolik kilometrů je na nich najeto - mohl bys udělat test - zda se třesou kotouče - zrychlit na cca 100 a normálně brzdit, snížit rychlost - pokud jsou cítit vibrace
5. Vstřikovače nesmí být netěsné, otestujte opravy u mechanika nebo milého člena fóra s vybavením. I když vyměníte poškozené vstřikovače, píst může být spálený a zrychlení bude časem připraveno
6. Turbína by měla být tlakově testována, ale nejdůležitější je, aby nepískala
7. Převodovka nesmí cukat, klouzat , přetahujte ozubená kola nebo vydává kovový zvuk.
8. Vysokotlaké čerpadlo musí být suché, je umístěno na přepážce za motorem, nejlépe viditelné po sejmutí krytu motoru ze spodní strany.
9. Jak často byl měněn olej
10. Jaké brzdy, zda byly vyměněny
11. Stav DPF filtru, byl měněn a kdy
12. Jak často se mění olej v převodovce? (Navíc by bylo dobré, kdyby předchozí uživatel měnil olej v převodovce každých pár desítek kilometrů, a ne každých 180 kilometrů, jak uvádí výrobce.)
Koroze týká především oblasti klik dveří, přední kapoty (purchle) nad světly na ohybu plechu. Kapota je hliníková.
Baterie a její problém je v tom, že se může vybít bez zjevné příčiny, skutečně může způsobit korozi okolí, tedy police, na které je umístěna, ale žádné drama se nekoná.
Jak automat funguje?
Automatická převodovka je zde klasická/hydraulická, většina aut má problémy s náhlými rozjezdy (rozjíždí se dost těžce) a výhrady jsou i ke kultuře práce - může cukat a měnit převody nepříliš plynule. Jediná náprava, se kterou jsme zde přišli, je pravidelná výměna oleje v převodovce každých 60 000 km. Pomáhá to...
Má ta tovární velká navigace nějakou cenu? (z hlediska dostupnosti map )
Na fóru je o tom celé vlákno, včetně pravidelně nahraných map, je třeba trochu číst. Pokud máte aktuální nawi, funguje to dobře.